Foreign Newspapers

Many foreign newspapers that are endeavouring to manipulate the masses are unable to do so by print version are now using the internet.  This is a borrowed by permission article.

Regarding the Guardian on line newspaper. Many of the articles on internet news come from the Guardian. It has promoted Turnbull and been anti Abbot, has promoted the climate change argument with emphasis on everything following the Obamam/Pope position. In other words it is the purveyor and mouthpiece of the UN and OWG (One World Government) and runs at a fantastic loss.  What business keeps running at a loss?
The following is an extract from Wikepedia.

“In August 2013 The Guardian in paper form had an average daily circulation of 189,000 copies, behind The Daily Telegraph and The Times, and ahead of The Independent.[4] The newspaper’s online edition was the fifth most widely read in the world as of October 2014, with over 42.6 million readers.[5] In the UK, its combined print and online editions reach nearly 9 million readers.[6]

The Guardian has been consistently loss-making. The National Newspaper division of GMG, which also includes The Observer, reported operating losses of £49.9m in 2006, up from £18.6m in 2005.[99] The paper is therefore heavily dependent on cross-subsidisation from profitable companies within the group, including Auto Trader (which the Guardian Media Group sold in January 2014[100]).
The Guardian’s ownership by the Scott Trust is probably a factor in its being the only British national daily to conduct (since 2003) an annual social, ethical and environmental audit in which it examines, under the scrutiny of an independent external auditor, its own behaviour as a company.[101] It is also the only British daily national newspaper to employ an internal ombudsman (called the “readers’ editor”) to handle complaints and corrections.
The Guardian and its parent groups participate in Project Syndicate, established by George Soros, and intervened in 1995 to save the Mail & Guardian in South Africa, but Guardian Media Group sold the majority of its shares in the Mail & Guardian in 2002.
The continual losses made by the National Newspaper division of the Guardian Media Group caused the group to dispose of its Regional Media division by selling titles to competitor Trinity Mirror in March 2010. This included the flagship Manchester Evening News, and severed the historic link between that paper and The Guardian. The sale was in order to safeguard the future of The Guardian newspaper as is the intended purpose of the Scott Trust.[102]
In June 2011 Guardian News and Media revealed increased annual losses of £33m and announced that it was looking to focus on its online edition for news coverage, leaving a physical newspaper that was to contain more comment and features. It was also speculated that The Guardian may become the first British national daily paper to go solely online.[103][104]
For the three years up to June 2012, the paper lost £100,000 a day, which prompted Intelligent Life to question whether The Guardian can survive.

In 2014, The Guardian launched a Membership scheme.[106] The scheme aims to reduce the financial losses incurred by The Guardian without introducing a paywall, thus maintaining open access to the website. Website readers can pay a monthly subscription with three tiers available.

Political stance and editorial opinion[edit]
Founded by textile traders and merchants, The Guardian had a reputation as “an organ of the middle class”,[107] or in the words of C. P. Scott’s son Ted, “a paper that will remain bourgeois to the last”.[108] “I write for the Guardian,” said Sir Max Hastings in 2005,[109] “because it is read by the new establishment”, reflecting the paper’s then-growing influence.

The paper’s readership is generally on the mainstream left of British political opinion: a MORI poll taken between April and June 2000 showed that 80% of Guardian readers were Labour Party voters;[110] according to another MORI poll taken in 2005, 48% of Guardian readers were Labour voters and 34% Liberal Democrat voters.[111] The newspaper’s reputation as a platform for liberal and left-wing opinions has led to the use of the epithets “Guardian reader” and “Guardianista” for people holding such views,[112][113] or as a negative stereotype of such people as middle class, earnest and politically correct.

Former Guardian features editor Ian Katz stated in 2004 that, “…it is no secret we are a centre-left newspaper…”.[114] In 2008, Guardian columnist Jackie Ashley said that editorial contributors were a mix of “right-of-centre libertarians, greens, Blairites, Brownites, Labourite but less enthusiastic Brownites, etc” and that the newspaper was “clearly left of centre and vaguely progressive”. She also said that “you can be absolutely certain that come the next general election, The Guardian’s stance will not be dictated by the editor, still less any foreign proprietor (it helps that there isn’t one) but will be the result of vigorous debate within the paper.”[115] The paper’s comment and opinion pages, though often written by centre-left contributors such as Polly Toynbee, have allowed some space for right-of-centre voices such as Max Hastings and Michael Gove. Since an editorial in 2000, The Guardian has favoured abolition of the British monarchy.[116]

Need I add anything! If its in the Guardian I wouldn’t believe it!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s